Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Wymiana oleju w skrzyni

allroad - 2011-11-28, 00:32
Temat postu: Wymiana oleju w skrzyni
Poświęciłem sobotę swojej bryce, wymieniłem oleje w mostach i reduktorze, korki spustu i przelewu odkręcałem za pomocą kwadratu grzechotki ze standardowego zestawu (średnia). Za ch... nie mogę odkręcić przelewu skrzyni (spustu nie katowałem bo bez tego pierwszego nie ma sensu). Ma ktoś patent na to? Jest specjalny klucz do takich akcji? Machnąłem se odpowietrzenia wyżej, chciałem zrobić i skrzyni ale skoro nie wiem co tam jest (z mostów i reduktora wylałem mleko) nie ma sensu. Pomożecie??????
moziembl - 2011-11-28, 10:17

Generalnie do korków są specjalne klucze
http://yato.sklep.pl/cate...do-spustu-oleju
Można je dostać też na sztuki, do suzuki chyba jest 10x10mm jeśli pamiętam.

Zawias - 2011-11-28, 10:31

Spróbuj lekko zagrzać małym palnikiem.Przeważnie pomaga.
tytus - 2011-11-28, 10:34

ja poprostu przyłożyłem więcej siły i popuścił ;-) okazało się że wcześniejszy właściciel na silikonie je zakręcał
Death1985 - 2011-11-28, 16:32

A ja nie pamietam chyba juz tysiac razy robilem wiem ze w mostach to jest srednia grzechotka 3,4" Specjalnie kupilem :-P a ze skrzyni to mam chyba zwyczajne sruby :mrgreen: ale najwazniejsza zasada albo podgrzac albo wziasc zalozyc koncowke oczywiscie dobra uderzyc mlotkiem z kilka razy i idze Jak Miod :mrgreen:

Taaaa

Bo sila nieraz mozna urwac srube cos o tym wiem z wlasnej autopsji :shock: a jak sie jeb.... to pusci :-P :mrgreen: ;-)

V - 2011-11-30, 22:15

koledzy gdzie by można nabyć taki korek bo mój jest juz mocno sfatygowany pasowałoby wymienić?
tytus - 2011-11-30, 23:54

motoryzacyjny :mrgreen:
Vergaser - 2011-12-01, 10:33

V napisał/a:
koledzy gdzie by można nabyć taki korek bo mój jest juz mocno sfatygowany pasowałoby wymienić?



Korki nowe tylko serwis.Zamienniki niedostępne. Mogę Ci kolego zaoferować dobry, używany. Info na mail.Pozdr.

tytus - 2011-12-01, 12:07

Niedostępne :shock: ? W Krakowie w Norauto jest cała "szafka" z korkami
slavok - 2011-12-01, 13:47

potwierdzam, z korkami nie ma problemu, nie wiem skąd Vergaser takie dziwne informacje wyssałeś...
Zawias - 2011-12-01, 16:04

Chyba,że chodzi o korki z napisem samuraj.
sokratesb - 2011-12-01, 16:21

No z napisem SAMURAJ zamiast SAMURAI będzie trudno. :D
Death1985 - 2011-12-01, 16:47

Haha no ujdzie prawie idetycznie :-P :lol:
Vergaser - 2011-12-01, 19:37

tytus napisał/a:
Niedostępne :shock: ? W Krakowie w Norauto jest cała "szafka" z korkami


A to mogę prosić o jakieś namiary ,na te nowe korki? Z góry dziękuję kolegom.

tytus - 2011-12-02, 12:36

http://www.norauto.pl/

lub sklepy motoryzacyjne ;-)

Radek1977 - 2013-03-09, 13:18

Witam,
Odgrzeje troche temat poniewaz mam korkowy problem ...... Moj korek w moscie (ten wlewowy) nie istnieje .... tzn jets tak zmasakrowany ze w zaden sposob nie mozna go odkrecic - kwadrat sie wyrobil byly proby odkrecenia przecinakiem brrrrrr ..... Jako ze nie zauwazylem faktu przy kupie samochodu moge sie domyslac ze olej tam poprostu nie istnieje. Macie jakis pomysl jak go ruszyc ? kluczem niema szans a juz nawet przecinaka nie ma do czego przylozyc caly korek jest poprstu zjechany .

Dany - 2013-03-09, 13:20

Przyspawać do korka nakrętkę lub w środek śruba...
Radek1977 - 2013-03-09, 13:53

Dany napisał/a:
Przyspawać do korka nakrętkę lub w środek śruba...


Ok tylko kurcze powierzchnia tego korka jest dosc mala nie wiem spaw utrzyma odkrecanie po przyspawaniu. Odkreca sie przeciwnie do wskazowek zegara ?

Zawias - 2013-03-09, 13:55

Odwrotnie.Masz wycieki ?kiedyś nalałem olej przez korek spustowy.
Radek1977 - 2013-03-09, 13:57

Zawias napisał/a:
Odwrotnie.Masz wycieki ?


Nie mam wyciekow tylko chce wymienic olej - czyli odkreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara ??

Lexx - 2013-03-09, 14:01

Olej mozesz spuscic odkrecajac jedna srube z gruchy dyfra. Bedzie wolniej ale jesli auto pod niesiesz z tylu lub przodu w zaleznosci kt. To strona, wlac mozesz tak samo wiedzac ile trzeba wlac, wezyk paliwowy 8mm i jechane.
:)

Radek1977 - 2013-03-09, 14:04

Lexx napisał/a:
Olej mozesz spuscic odkrecajac jedna srube z gruchy dyfra. Bedzie wolniej ale jesli auto pod niesiesz z tylu lub przodu w zaleznosci kt. To strona, wlac mozesz tak samo wiedzac ile trzeba wlac, wezyk paliwowy 8mm i jechane.
:)


Tak tylko ja mam uwalony korek wlewowy nie spustowy :)

Lexx - 2013-03-09, 14:05

To odkrecisz gorna srube i tamtedy mozesz wlac
Radek1977 - 2013-03-09, 14:11

Lexx napisał/a:
To odkrecisz gorna srube i tamtedy mozesz wlac


Hmm tylko ja mam gruche na silikonie i pewnie jak odkrece sruby to rozszczelnie ja ?

Lexx - 2013-03-09, 14:24

Najlepiej zrobic tak jak Kolega radzil, sruba M16 szlifujemy tak zeby nak najlepiej pasowala ksztaltem do otworu w korku(nawet jesli jest juz zmolestowany) i porzadnie przyspawac.

Co do mojej opcji, jedna sruba dyfra nie rozszczelnisz . . . Po odkreceniu wszystkich sztuka jest dyfer odkleic od mostu.

atkin1 - 2013-03-09, 14:27

miałem podobny problem - najpierw spuściłem olej, a potem kapnąłem się, że korek wlewowy wygląda tak jak opisujesz. Auto unieruchomione bo bez oleju ani rusz, wlałem olej strzykawką przez odpowietrznik ok litr żeby doczłapać się parę ulic dalej do spawacza. Naspawał nakrętkę i teraz korek odkręcam zwykłym płaskim kluczem, co jest dużo lepsze niż oryginalny korek. Oczywiście nie dospawywać nakrętki do korka spustowego, bo wtedy będzie wystawać i przy pierwszym zahaczeniu gruchą będzie lipa, przy wlewowym to nie ma znaczenia.
Hałas - 2013-03-09, 15:03

Korki najlepiej wymienić na zwykłe śruby :-)
Oryginalne (nie wystające) muszą zostać spustowe z mostów i reduktora, reszta niech wystaje :mrgreen:

Radek1977 - 2013-03-09, 15:06

Hałas napisał/a:
Korki najlepiej wymienić na zwykłe śruby :-)
Oryginalne (nie wystające) muszą zostać spustowe z mostów i reduktora, reszta niech wystaje :mrgreen:


A orientujesz sie jakie to sruby - jaki gwint ?

Hałas - 2013-03-09, 15:12

Nie mam pojęcia :-)
Korek w rękę i do sklepu. U mnie w mostach są śruby "od zawsze" myślałem nawet, że seryjnie.

Radek1977 - 2013-03-09, 17:22

Spawanie nie daje rady ..... zaspawalem M16 na tyle na ile sie dalo - i niestety opor na gwincie jest tak duzy ze zrywa spaw po dwocg probach spawania :(
Lexx - 2013-03-09, 17:26

Jesli to jest na kleju to moze byc lipa. Nie planujesz niebawem remontu mostu albo cos w tym stylu, wtedy moglbys sie pozbyc wrednego korka a na razie zalac to albo przez ten odpowietrznik albo przez srube
SamNaSamZSam - 2013-03-09, 18:06

Kolego ale odkręcasz w przeciwną stronę niż ruch wskazówek, tak? Bo kilka postów wcześniej pisałeś coś że zgodnie z ruchem... tam jest normalny gwint, tak jakbyś odkręcał nakrętkę z jabola, czyli w lewą stronę tylko nie trzeba odbijać denka najpierw :D
Radek1977 - 2013-03-09, 18:22

SamNaSamZSam napisał/a:
Kolego ale odkręcasz w przeciwną stronę niż ruch wskazówek, tak? Bo kilka postów wcześniej pisałeś coś że zgodnie z ruchem... tam jest normalny gwint, tak jakbyś odkręcał nakrętkę z jabola, czyli w lewą stronę tylko nie trzeba odbijać denka najpierw :D


Tak odkrecam w przeciwna do ruchu wskazowek zegara

kostuch - 2013-03-09, 18:45

Radek1977 napisał/a:
Spawanie nie daje rady ..... zaspawalem M16 na tyle na ile sie dalo - i niestety opor na gwincie jest tak duzy ze zrywa spaw po dwocg probach spawania :(

No to wiertarka i jazda...

Didymos - 2013-03-09, 18:45

Za słabo spawasz, przetop to dokładnie, zaczekaj aż przestygnie i napieraj.
Awaryjnie można nalać oleju przez odpowietrznik, tak jak pisał @atkin1, robiłem tak kilka razy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group